Den forste tiden i Australia!

Det er en ting jeg kan si ganske sikkert her i starten. Det kommer til aa bli ganske leng tid mellom hvert innlegg. Tiden gaar utrolig fort og jeg kommer ikke til aa bruke veldig mye tid paa internett. Dessuten kommer det ikke til aa vaere internett overalt hvor jeg kommer til aa ferdes. Naa tenkte jeg bare og fortelle litt om hva den forste tiden her i Australia har gatt med til:

Reisen begynnte klokken 12:00 den 17 Januar 2012 fra Trondheim lufthavn. Deretter gikk flyet vidre fra Oslo i 5 tiden. Alerede paa flyet nedover ble jeg kjent med de andre norske som skulle paa det samme opplegget, utrolig trivelige folk! Vi annkom Brussel i 7-8 tiden paa kvelden og derette gikk flyet til Abu Dahabi i 11 tiden. Det var naa de virkelig lange flyturene begynte. Men ved hjelp av utrloig store og deilige fly, samt godt selskap av de andre norske reisende gikk turen raskt unna. Flyet fra Abu Dhabi gikk i 11 tiden om morgene den 18, og etter 13,5 timers flytur annkom vi Sidney klokken 7 om morgenen den 19 Januar. Etter den lange reise ble vi 7 norske allerede veldig godt kjent.

Naar vi kom paa flyplassen oppsto det forste problemet paa reisen. Bagasjen min hadde ikke annkommet. Etter endel venting og prating fikk jeg tilslutt beskjed om at bagasjen var funnet ett sted i verden og de skulle sende den til Hostellet naar den annkom Sydney. Vi kom oss etterhvert inn til byen og fikk sjekket inn paa Wake Up hostel i Sydney sentrum. Paa hostellene bor man paa 6 mannsrom, fordelt med mange ukjente personer. Dette gjor at det blir veldig lett og komme i kontakt med andre folk! Saa vi ble raskt kjent med tre jenter som vi delte rom med, to finnske og ei fra England. Den forste dagen var vi utrolig slitne etter to dogn med reise og jetlagg, saa det ble tidlig kveld den forste kvelden.

Dagene etter var derimot veldig travle og livlige. Paa dagtid dro vi enten ut i byen og fikk sett og ordnet med ting, eller saa dro vi paa stranden og tok oss en dukkert. Paa kveldstid var det somregel vorsspiel paa hostellrommet for turen gikk ned paa Sidebar, som var ett utested som ligger i kjelleren paa Hostellet.

Etter noen herlige dager forste dager i Sydney, dro jeg paa Surfcamp sammen resten av de norske. Da gikk turen litt over 2 timer sor for Sydney, paa ei strand som heter Seven mile beach. Stranden var mange kilometer lang og laa i en Australsk nationalpark. Der bodde vi paa en camp med 60 andre surferlystne fra Mandag til Fredag. Allerede tirsdag begynte vi aa faa taket paa surfingen, noe som var utrolig morsomt! Surfing er en sport de fleste maa prove en eller annen gang, siden det var utrolig herlig! Dagene besto av frokost klokken 7, surfetime klokken halv 9 paa 2 timer. Deretter lunch i halv 12 tiden, for det ble en ny totimers surfetime i 1 tiden. Etter en dag med surfing ble det slik at de fleste koste seg med en kald ol. Med en uoffisiell konkuranse mellom Nordmenn, Engelskmenn, Tyskere og Svensker om hvem som var best til aa feste er det ikke rart at stemningen var ganske hoy allerede forste kveld! Slik fortsatte dagene paa surfcamp, vi bli bare bedre og bedre til og surfe og etterhvert godt kjent med de fleste paa campen. Paa torsdag var det Australiaday. Da var det mange som kledde seg ut paa forskjellige maater og vi avsluttet surfingen i 2 tiden paa dagen, for da skulle alle instrukorene og alle andre feire. Fredag ble derimot en roligere dag, og bussen gikk etterhvert tilbake til Sydney.

Naar vi var tilbake i Sydney fikk vi etterhvert sjekket inn paa ett hostel veldig sentralt i Sydney, det het Sydney Backpackers. Paa kveldstid var det avsluttningsfest med alle andre fra Surfecampen paa Scoobar i Sydney sentrum. En herlig kveld! Lordagen gikk hovedsaklig til aa gjore endel innkjop av forskjellige ting for vi innviterte mange kjentfolk paa Barbecue paa taket paa vaart hostel paa kvelden. De fleste annkom i 6-7 tiden. Vi var vel omtrent 15 stykk som grillet sammen paa taket av hostellet midt i Sydney, vi ble verende der til 3-4 tiden paa natten.

Sondag ble derimot den forste rolige dagen siden vi annkom Sydney! Da ble det mye avslapping og vi tok vaar forste oppvask av klaer! Selv med 4 gutter som samarbeider om aa faa vasket klaerne ble det likevell ikke helt lett, men klaerne ble hvertfall litt renere enn de var paa forhaand. Paa kveldstid dro vi aa saa paa en parade opp Georgestreet, og tok senere turen ned til Darling Harbour for aa se paa fyrverkeriet. Hele tiden mens vi har vert her i Sydney har det vert parader og fyrverkeri. Det er fordi det har hvert Kinesisk nyttaarsfeiring her. Den varer i hele 2 uker! Kineserne er definitivt bedre til aa feire nyttaar enn oss! Og Sydney er en by som har utrolig stor Asiatisk befolkning.

Naa sitter vi her og sjekke internett for forste gang paa en stund. Jeg, Jonas og Aleksandre er paa utkikk etter bil og holder naa paa aa lete etter en bil som vi tenkte vi skulle kjope ilopet av dagen, slik at vi kommer oss ut av Sydney i dag. Sydney er en dyr by slik at vi har naa funnet ut at vi ikke kan fortsette paa samme maate som vi har gjort den forste tiden her. Planen er aa kjore nedover mot Melburn og muligens finne endel arbeid paa gaarder paa veien nedover. Vi faar egentli bare vente og se hvor vi ender opp!

Livet er iallefall utrolig deilig her nede i Australia og jeg skal prove aa faa oppdatert noen flere innlegg etterhvert! Vi har allerede faat ett favoritsittat som gjenntas ofte her nedi i Auatralia: No worries mate!